Pn - Pt.: 7.30 - 19.30
Sob.: 8.00 - 16.00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

umów termin
realizacji usługi

(24) 235 84 50

Geometria zawieszenia 3D

ustawianie geometrii zawieszenia w samochodzie

Jeśli:

  • Twój samochód ściąga na boki,
  • piszczą w nim opony, zwłaszcza na zakrętach,
  • czujesz, że tracisz kontrolę nad autem.

To znak, że trzeba zbadać geometrię kół. Co to właściwie jest geometria kół?

Prawidłowo ustawione koła gwarantują przede wszystkim bezpieczeństwo, komfort jazdy i prawidłowe zużycie opon. W największym skrócie geometria kół to ustawienie kąta kół w taki sposób, aby były one do siebie równoległe a także prostopadłe do podłoża. Źle ustawiona geometria ma wpływ na bezpieczeństwo jazdy, zdecydowanie je obniża. Można stracić kontrolę nad samochodem, może ściągać na boki, bądź wpaść w poślizg, czy zjechać nagle z drogi. Możemy mieć zwyczajnie w świecie problemy z prowadzeniem auta. Źle ustawiona geometria ma wpływ na zużycie paliwa, zużycie ogumienia opon i normalną eksploatację pojazdu a przede wszystkim stanowi zagrożenie bezpieczeństwa. Właściwie każdego roku kierowcy powinni skontrolować geometrię kół. A już obowiązkowo przy zakupie używanego samochodu, który nie wiadomo jak był wykorzystywany.

Czym z kolei jest geometria 3D? To zastosowanie nowoczesnej technologii trójwymiarowego obrazowania przy ustawianiu geometrii kół i osi jezdnych auta. Na słupach wykorzystywanego urządzenia umieszczone są wysokiej rozdzielczości kamery. Pozwala to na precyzyjny pomiar geometrii kół. Trzecia kamera z kolei uwzględnia ustawienie kamer względem siebie i właściwą samo-kalibrację nowoczesnego urządzenia. Parametry są porównywane i korygowane. Technologia geometrii 3D sprawia, że badanie jest przede wszystkim bardziej precyzyjne, o wiele szybsze niż tradycyjne i wygodniejsze – nie wymaga okablowania. Mało tego użytkownik samochodu może śledzić na monitorach pracę mechanika ustawiającego geometrię, ustawiane kąty są wyświetlane na ekranie. Po każdym badaniu kierowca otrzymuje wydruk komputerowy wraz z danymi samochodu i z informacjami pomiarowymi sprzed badania i po badaniu, już po ustawianiu geometrii.